بازسازی خانه و هزینه پیمانکاری
بازسازی خانه | بازسازی منزل | بازسازی آپارتمان | بازسازی ساختمان
بازسازی خانه و هزینه پیمانکاری
سه شنبه 31 خرداد 1401 ساعت 11:8 | بازدید : 29 | نویسنده : admin | ( نظرات )

بازسازی خانه

بسیاری از افراد، پس از چند سالی سکونت در منزل خود به فکر بازسازی آن می‌افتند. یکی از مهم‌ترین دغدغه‌ها در بازسازی خانه ، مسئله بودجه آن است. ازآنجایی هم که معمولا این پروژه به پیمان‌کارهای ساختمانی سپرده می‌شود از هزینه آن به‌عنوان هزینه پیمان‌کاری یاد می‌شود. عوامل متعددی در تعیین هزینه پیمان‌کاری یک پروژه بازسازی نقش دارند. آگاهی از این عوامل می‌تواند، برنامه‌ریزی مالی را دقیق‌تر و آسان‌تر کند. در این مقاله، عوامل موثر بر هزینه پیمان‌کاری یک پروژه بازسازی خانه را معرفی می‌کنیم. مطالعه این مقاله، منابع هزینه‌ای این پروژه را به شما معرفی خواهد کرد.

شش عامل تاثیرگذار در هزینه پیمان کاری بازسازی خانه

تنها در صورت آگاهی از منابع تولید هزینه در پروژه بازسازی است که می‌توان برای صرفه‌جویی در برخی از آن‌ها برنامه‌ریزی کرد. همچنین، ازآنجاکه هزینه و زمان انجام این پروژه به یکدیگر وابسته هستند با تخصیص درست منابع به برخی بخش‌ها می‌توان سرعت انجام بازسازی را افزایش داد. در این بخش، شش عامل اصلی تاثیرگذار در هزینه پیمان‌کاری بازسازی خانه را معرفی می‌کنیم.

سن ساختمان

به‌طورکلی، هرچه ساختمان قدیمی‌تر باشد، هزینه پیمان‌کاری بازسازی آن نیز بیشتر خواهد شد. این افزایش هزینه تنها به بازسازی‌های بیشتری که باید انجام شود، خلاصه نمی‌شود. یک خانه قدیمی به تخصص بیشتری برای تخریب و بازسازی نیاز دارد. در برخی موارد حتی تعداد نیروها نیز باید افزایش یابد. همچنین، بازسازی چنین خانه ­ای، ‌بیشتر از یک خانه نسبتا جدید زمان می‌برد.

مساحت خانه

مسلم است که هرچه مساحت خانه بیشتر باشد، هزینه بازسازی آن نیز بیشتر خواهد شد. با این­ حال، شاید این هزینه لزوما به همان نسبت مساحت افزایش نیابد. این مسئله کاملا به وضعیت کلی خانه، نوع و شدت بازسازی و دیگر فاکتورها بستگی دارد. درهرصورت، مسلم است که مصالح موردنیاز و هزینه دستمزد کارگران به‌صورت خطی با افزایش مساحت ساختمان افزایش می‌یابد. عاملی که دست در دست متراژ در تعیین هزینه پیمان‌کاری بازسازی خانه نقش دارد، نقشه خانه است. هرچه نقشه خانه پیچیده‌تر باشد، هزینه بازسازی آن نیز بیشتر خواهد شد. چنین خانه‌ای نیاز به ملاحظات بیشتری در حین بازسازی دارد که بر زمان انجام پروژه نیز تأثیرگذار است.

موقعیت جغرافیایی

هزینه بازسازی خانه حتی می‌تواند، بسته به محل زندگی شما نیز تغییر کند. به‌طورکلی، در شهرهای بزرگ مانند تهران، اصفهان و شیراز پیمان‌کارها هزینه‌های بیشتری برای بازسازی خانه از مشتریان خود دریافت می‌کنند. این مسئله با توجه به افزایش هزینه‌های وی مانند دستمزد کارگران، حمل‌ونقل و غیره در این شهرها توجیه می‌شود. در شهرهای کوچک نیز پیمان‌کارها ممکن است با افزایش هزینه در تامین مصالح مواجه شوند. ازآنجاکه آن‌ها معمولا مصالح خود را از نزدیک‌ترین شهرهای بزرگ سفارش می‌دهند، مشمول پرداخت هزینه حمل‌ونقل می‌شوند.

انتظارات کارفرما

مسلما هرچه بازسازی اساسی‌تر و همراه با تغییرات بیشتر باشد، هزینه آن نیز بیشتر خواهد شد. در مواردی که بازسازی شامل فازهای مختلفی مانند تخریب، نقاشی، بنایی، طراحی اتاق‌های جدید، ایجاد فضاهای جدید مانند سونا و غیره باشد، پیمان‌کار طرف قرارداد باید از پیمان‌کاران فرعی نیز کمک بگیرد. به‌این‌ترتیب، ممکن است هزینه بازسازی خانه بسیار بیشتر حد تصور بشود. در برخی موارد که به تغییر نقشه خانه نیاز است، پیمان‌کار باید در تیم خود از تخصص یک مهندس معمار نیز بهره ببرد. موضوعی که خودش هزینه جداگانه‌ای برای کارفرما در بر دارد. همچنین، برخی شرکت‌های پیمان‌کاری بازسازی خانه در مورد طراحی دکوراسیون داخلی خدماتی را از مشاوره گرفته تا ایده ­پردازی و اجرا به مشتریان خود، پیشنهاد می‌کنند. بهره‌گیری از این خدمات نیز بر هزینه‌های پیمان­کار خواهد افزود.

مواد و مصالح مصرفی

بسته به مفاد قرارداد، کارفرما می‌تواند وظیفه تامین مصالح را نیز به عهده پیمان‌کار بگذارد. این کار ازآنجاکه اغلب پیمان‌کاران به منابع تامین مصالح دسترسی بهتری دارند، مقرون‌به‌صرفه­ تر است. مسلم است که هرچه کیفیت مصالح مورداستفاده بهتر باشد، هزینه آن‌ها نیز بیشتر خواهد شد.

تعداد کارگران

هرچه پیمان‌کار بازسازی خانه از کارگران آموزش‌دیده‌تری استفاده کند، هزینه بیشتری نیز دریافت خواهد کرد. بهره‌گیری از مهارت چنین کارگرانی در نگاه اول، ممکن است هزینه بیشتری داشته باشد اما درنهایت، سبب تضمین کیفیت کار آنان و پیش‌گیری از تعمیرات احتمالی در آینده خواهد شد. تعداد کارگران نیز در سرعت اتمام پروژه موثر است. هرچه تعداد آن‌ها بیشتر باشد، هزینه و سرعت انجام پروژه، بیشتر خواهد شد.

ترفندهایی برای کاهش هزینه های پیمان کاری بازسازی

بازسازی خانه ، کاری پرهزینه است اما در بسیاری از موارد، تصمیمات اشتباه کارفرما یا پیمان‌کار بر این هزینه‌ها می­ افزایند. در این بخش، پیشنهادهایی برای کاهش هزینه‌های بازسازی ارائه می‌دهیم.

دقت در انتخاب مصالح

بسیاری از افراد، تنها به دنبال جدیدترین مصالح هستند. مصالحی که به‌تازگی به بازار آمده‌اند و به‌اصطلاح، مد شده‌اند؛ معمولا گران‌تر هستند. این مصالح لزوما با سبک و سیاق خانه، سبک زندگی و نیازهای شما مطابقت ندارند. به‌طور مثال، شاید اصلا نیازی نباشد که همه جای سقف خانه‌تان را از نور مخفی پر کنید.

تعمیر به جای تعویض

بسیاری از قسمت‌های خانه را می‌توان به­ جای تعویض با هزینه کمتری، تعمیر کرد. معروف‌ترین مثال در این مورد، استفاده از خدمات کف‌سابی به­ جای تعویض کامل سنگ‌های کف خانه است. کف‌سابی می‌تواند به‌خوبی نمای کف خانه را مانند سنگ‌های نو، تازه و درخشان کند.

تا جای ممکن، نقشه را عوض نکنید

عوض کردن نقشه در بازسازی خانه ، یکی از منابع بزرگ هزینه پیمان‌کاری آن است. تغییر نقشه‌های لوله‌کشی و برق‌کشی، پای پیمان‌کاران فرعی را به فرآیند بازسازی باز می‌کند. پیمان­کارانی که قطعا هزینه‌های خودشان را مطالبه می‌کنند. برای تغییر در فضا نیز نباید حتما تغییرات ساختاری ایجاد کرد. گاهی المان‌های طراحی دکوراسیون داخلی می‌توانند به‌خوبی کار تفکیک فضا را انجام داده و نیاز ما به دیوارکشی و ایجاد اتاق‌های جدید را برطرف نمایند. ازاین‌رو شاید پرداخت هزینه‌ای نه‌چندان زیاد به یک مشاور طراح دکوراسیون بتواند، صرفه‌جویی‌های بزرگ‌تری را در پی داشته باشد.

نگاهی کوتاه به هزینه های پیمان کاری در بازسازی خانه

بازسازی خانه ، بسته به عوامل متخلفی می‌تواند هزینه‌های متفاوتی داشته باشد. اصلی‌ترین عوامل تاثیرگذار در تعیین هزینه‌ای که پیمان‌کار این پروژه از کارفرما دریافت می‌کند، مربوط به سن و مساحت ساختمان، موقعیت جغرافیایی، مصالح مصرفی، تعداد کارگران و انتظارات کارفرما می‌شوند. به‌منظور کاهش هزینه‌های پیمان‌کاری بازسازی خانه ، کارفرما باید در درجه اول، مصالح خود را هوشمندانه انتخاب کند. در درجه بعدی، باید از گزینه تعمیر به ­جای تعویض در بسیاری از موارد بهره ببرد. درنهایت هم با مشاوره با یک طراح دکوراسیون تا جای ممکن، راه‌حل‌های جایگزین را برای تغییر نقشه داخلی خانه انتخاب کند.

بازسازی خانه و هزینه پیمانکاری




موضوعات مرتبط: بازسازی خانه , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست










می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان بازسازی خانه و آدرس homerenovation.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 467
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 14
:: باردید دیروز : 31
:: بازدید هفته : 45
:: بازدید ماه : 45
:: بازدید سال : 59
:: بازدید کلی : 1976